stinassims

Alla inlägg under februari 2013

Av Stina - 28 februari 2013 21:28

     

Liten gammal bild på henne.

 

Har laddat upp Emelie på Mediafire och ni kan nu ladda ner henne. Hon är INTE CC-fri. Hon har nerladdad hud dessutom. Ni laddar ner henne som .sims3pack

Vet du inte hur man gör? Klicka här!

 

Av Stina - 27 februari 2013 19:13

   

MINIRECESSION

 


Hejsan! Spelade i den nya staden Aurora Skies för ett litet tag sedan och tänkte göra en liten minirecession på den.

EA'S BESKRIVNING:

Hisnande landskap och en ofantlig, orörd natur väntar i Aurora Skies! Den pittoreska kuststaden har det allra bästa för ett liv i harmoni: stora ytor i ett miljövänligt samhälle, majestätiska vattenfall som planar ut vid kanten av en naturligt uppvärmd sjö, och varmluftsballonger som man kan glida fram i under en flerfärgad natthimmel. Vilken slags harmoni kommer du att hitta i Aurora Skies?

 

Staden ovanifrån.

 

Aurora Skies är märkbart inspererad av Skandinavien/Norden. Mycket vatten, mycket skog. Det första som slog mig var hur mörkt det var i staden. Men den är mysig. Jag älskar kvarteren i staden. De känns så naturliga och egna på ett sätt. Husen är jättefina och charmiga och jag kan inte låta bli att älska dem!

 

Det lokala gymmet i staden.

 

Här flyttade bland annat min familj in. Mamma Alexis Nordeqvist och sonen Emil Nordeqvist.

 

Först tyckte jag staden kändes lite öde. Men snart kunde jag skymta lite folk i parken. Parkerna är små och väldigt simpla, men jag gillar dom. Men de två styckna "riktiga" parkerna ligger strax intill varandra. Och så är det i en park där en luftballong står parkerad. Min sim passade på att testa att åka luftballong, men som tyvärr var en besvikelse. När man ska åka till en plats med luftballongen teleporteras man bara dit. Man svävar inte högt upp i luften. Typ 4 meter över marken...  

Men en ny allmän plats kommer med i guldversionen som jag installerade!

Små geniers tidigiga lärdomsal

Där kan barn/småbarn hålla till och ha det kul och leka! Föräldrarna kan träffa andra föräldrar medans barnen leker. Det följer också med två nya föremål till småbarn som du kan hitta där.

En gåstol och en lekhage. I lekhagen kan småbarnet lära sig prata utan föräldrens hjälp och dessutom få en god start i logik i framtiden med hjälp av klossorna man kan leka med. Med gåstolen lär småbarnet sig dessutom att gå på egen hand!

 

Små geniers tidiga lärdomsal

 

Emil lär sig prata i lekhagen!

 

Emil lär sig gå i gåstolen


Husen i staden är väldigt fina och ligger väldigt fint, enligt mig! Jag tycker mycket om dem. Jag gillar också hur de sur ut. Fyrkantiga och ganska färgglada!

 

Vad tycker jag om den här staden?

Tja, jag tycker inte den är värd att köpas men att ladda ner, javisst! Jag tycker mycket om staden för den är väldigt mysig och skogig och kvarteren är bara för fina! Jag älskar också affärernas utseende :)

Aurora Skies får 3/5! 

   

Mataffär + matställe (haha vet inte vad jag ska kalla det)

     

Jag bestämde mig för att dela med mig av nerladdningssidan. Den verkar helt okej :)

Men kom ihåg att du laddar ner på egen risk! 

Jag ansvarar inte för några fel som kan medfölja efter nerladdningen

                

Du ladder ner världen precis som vanligt sims3pack. Om du inte vet hur man gör: KLICKA HÄR

 


 


Av Stina - 27 februari 2013 15:25

Hej! Laddade nyss ner Aurora Skies, den nya staden i The Sims 3 som EA släppt. Tyckte priset var galet dyrt och eftersom man inte kan köpa den i affärerna så laddade jag ner den olagligt...

Första gången måste jag erkänna. Men jag slösade inte bort några pengar! :)

Ska ta och spela den nu för första gången. Om den är helt säker kan det hända att jag lägger upp länken på bloggen! 

Så, vi hörs!

 


Av Stina - 26 februari 2013 21:42

    

Vill ni att jag ska ladda upp henne på Mediafire/Exchange?


Av Stina - 26 februari 2013 19:14

Ville bara tipsa om en jätteduktig tjej som gör re-textures på hår till The Sims 3. Alltså hon gör om hår som redan någon annan har gjort. Håren blir oftast finare, om jag får säga det själv ;)

Jag älskar håren hon "gör" för de glänser inte alls! Det skulle kunna vara EA som designat håren. 

KLICKA HÄR FÖR ATT KOMMA TILL HENNES NEDLADDNINGSSIDA


Jag har bland annat laddat ner Jennifers hår (se bild nedan) därifrån!

 

Av Stina - 26 februari 2013 18:07

Nu hade jag tänkt och visa en liten guide på hur kan ladda ner saker från olika hemsidor. Jag har Mac, men det här sättet borde fungera på både Mac och PC!

 

Innan du börjar ladda ner några simsföremål måste du ladda ner ett annat program. Du ska ladda ner Winrar om du har PC. Det kan du göra här. Om du har Mac ska du ladda ner The Unarchiver. Det gör du här. Båda programen är gratis och virusfria!

 

Okej. Börja med att gå in på en sida där du kan ladda ner kläder/föremål till The Sims 3.

www.anubis360.blogspot.se är ett bra ställe! Vi säger att du skulle vilja ladda ner den här "dressen". Skrolla då ner. Då hittar du ett par knappar.

 

Nu ska jag visa hur man laddar ner .sims3pack, så klicka på den knappen. Då kommer du till mediafire. Klicka på download.

 

Om du har Mac så dubbelklickar du på filen vid hämtade filer. Då öppnas The Unarchiver upp. Gå till Dokument --> Electronic Arts --> The Sims 3 --> Downloads. Klicka sedan på EXTRACT.



Om du har PC så letar du upp filen du laddat ner. Klicka på den. Då ska Winrar öppnas. Klicka på filen som har en simsdiamant (med blå bakgrund). Tryck sedan på extract to. Gå sedan till Dokument --> Electronic Arts --> The Sims 3 --> Downloads. Extrahera nu filen.


Öppna sedan The Sims 3 startprogram (spelar ingen roll om du har PC eller Mac). Klicka på nedladdningar och bocka i det föremål du installerat. Tryck sedan på installera. Låt det ladda klart. Klicka på OK!

Ps. Du kan också gå till dokument --> Electronic Arts --> The Sims 3 --> Downloads och dubbelklicka på filen du extraherat dit. Förhoppningsvis kommer du till The Sims 3 laddningsrutan. Låt det ladda klart och klicka sedan på OK. Bara ett snabbare sätt som kan funka!

Så, nu borde du ha det i ditt spel!


 

När du laddar ner .packagefiler (som du ibland måste göra) är det bra att veta hur du ska göra! :)

Först måste du KLICKA HÄR

Skrolla ner tills du hittar en blå knapp där det står download.

   


Klicka där. Nu laddas en mapp ner till din dator. Lugn, den är helt säker!  

Mappen heter Mods och i den finns det två mappar till. Package och Overrides. Filen som heter Resource.cfg får du inte ta bort! Då fungerar inte mappen.

Spara mappen på skrivbordet. Öppna sedan Dokument --> Electronic Arts --> The Sims 3

Dra nu in Mods mappen dit så att den ligger bland alla andra mapparna. 


Okej! Nu när du ska ladda ner .package-filer kan du gå in på anubis igen.

 

Tryck nu istället på .package knappen. Likadant som förra gången kommer du till mediafire. Tryck på download.

Gör likadant som förra gången. Öppna filen antingen med Winrar eller The Unarchiver. Men nu kommer en liten förändring (woooow. coolt.)! Nu ska du istället gå in på Dokument --> Electronic Arts --> The Sims 3 --> Mods --> Packages. Extrahera filen dit. Nu så var det klart! :D


Hoppas den här guiden var till hjälp för er! Ha det så bra. :)

 



Av Stina - 25 februari 2013 20:49

          


  Gjorde för ett litet tag sedan en ursöt sim (om jag var säga det själv). Hennes namn är Jennifer och jag kan inte låta blå att älska henne. Dock är hon bara en modell än så länge. Men i framtiden kanske det kan bli något av henne? :)



Tidigare månad - Senare månad

Hej och välkomna!

       

    

Jag heter Stina och är 12 år och detta är min blogg om The Sims 3. 

Här får du ta del av mitt spel, mina simmar och läsa lite guider osv.

Så ja. Ha det så kul. (c: 

....................................................

    Fråga mig gärna om länkbyte!

Sök i bloggen

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Blogglänkar


Skapa flashcards